Jeżyk
Jeśli chcecie uatrakcyjnić omawianie tematyki gestów na modlitwie lub po prostu jest potrzeba, aby maluchy nieco się poruszały, proponuję zabawę w "jeżyka".
Uczniowie siedzą w kole na dywanie. Do środka wchodzi jedno dziecko, które pokazuje pozostałym zadanie do wykonania (np. podskoki na jednej nodze, machanie prawą ręką). Wszyscy dokładnie naśladują jego ruchy, a potem wybiera on kolejną osobę, która też staje się "jeżykiem" i demonstruje kolejne ćwiczenie.
Zaczynamy od wiersza:
Na dywanie siedzi jeż,
co on zrobi to my też.
Co robisz jeżyku?
Po wykonaniu ćwiczenia, wszyscy siadają mówiąc:
Kogo jeż zawoła,
ten wejdzie do koła.
Następnie "jeżyk" szuka swojego zmiennika :)
Sposób ten wykorzystuję często przy omawianiu gestów na modlitwie. Najpierw daję dzieciom czas, aby się wybawiły, ale jako ostatni "jeżyk" wchodzę sama do środka - klękam i składam dłonie do modlitwy. Następnie możemy przejść już do omawiania jak ważne są niektóre ruchy, że powinniśmy starannie je wykonywać.
Jeśli chcecie uatrakcyjnić omawianie tematyki gestów na modlitwie lub po prostu jest potrzeba, aby maluchy nieco się poruszały, proponuję zabawę w "jeżyka".
Uczniowie siedzą w kole na dywanie. Do środka wchodzi jedno dziecko, które pokazuje pozostałym zadanie do wykonania (np. podskoki na jednej nodze, machanie prawą ręką). Wszyscy dokładnie naśladują jego ruchy, a potem wybiera on kolejną osobę, która też staje się "jeżykiem" i demonstruje kolejne ćwiczenie.
Zaczynamy od wiersza:
Na dywanie siedzi jeż,
co on zrobi to my też.
Co robisz jeżyku?
Po wykonaniu ćwiczenia, wszyscy siadają mówiąc:
Kogo jeż zawoła,
ten wejdzie do koła.
Następnie "jeżyk" szuka swojego zmiennika :)
Sposób ten wykorzystuję często przy omawianiu gestów na modlitwie. Najpierw daję dzieciom czas, aby się wybawiły, ale jako ostatni "jeżyk" wchodzę sama do środka - klękam i składam dłonie do modlitwy. Następnie możemy przejść już do omawiania jak ważne są niektóre ruchy, że powinniśmy starannie je wykonywać.
Komentarze
Prześlij komentarz